وایتینگ

وایتینگ پوست با لیزر یک روش پزشکی است که در آن پرتوهای متمرکز پالس کوتاه، بر روی نواحی مورد نظر پوست ریخته می‌شوند تا پوست ناخواسته، نامنظم و آسیب دیده را از بین ببرند. این فرآیند باعث تحریک رشد سلول‌های تازه پوست می‌شود که در نهایت منجر به رنگ‌های روشن‌تر پوست می‌شود. این روش بین 30 دقیقه تا 2 ساعت طول می‌کشد.
لیزر وایتینگ پوست به طور گسترده برای درمان بیماری‌های پوستی مانند چین و چروک، اسکار، آکنه و مشکلات هایپرپیگمانتاسیون مانند رنگ ناهموار پوست (به دلیل تولید بیش از حد ملانین)، ملاسما، کلواسما، لکه‌های کبدی و لکه‌های پیری و همچنین مشکلات تغییر رنگ استفاده می‌شود.

لیزر وایتینگ چگونه کار می کند؟

هر فردی با مقدار متفاوتی از رنگدانه ملانین در پوست خود متولد می‌شود. فراوانی رنگدانه ملانین باعث تیره و کدر شدن پوست شما می‌شود. این رنگدانه‌ها توسط هورمون‌هایی به نام ملانوسیت در پوست رسوب می‌کنند. با این حال، تعداد ملانوسیت‌هایی که هر فرد دریافت می‌کند به ژنتیک آنها بستگی دارد.
لیزر وایتینگ، تنها درمانی است که می‌تواند به طور موثر رنگدانه ملانین پوست را از بین ببرد. برای از بین بردن رنگدانه ملانین، در این درمان از پرتوهای نور شدید و متمرکز استفاده می‌شود. لیزر در حالی که رنگدانه تیره را از بین می‌برد، روند بهبود طبیعی بدن را نیز آغاز می‌کند.

در نتیجه بدن شما شروع به تولید الاستین و کلاژن در مقادیر بیش از حد می‌کند. این دو عنصر باعث درخشندگی پوست می‌شوند و شروع به درخشش می‌کنند. علاوه بر این، آنها حاوی خواص ضد پیری فعال هستند که پوست شما را سفت‌تر و صاف‌تر می‌کند.

لیزر وایتینگ نواحی تاریک بدن

بسیاری از افراد اطراف ما، از داشتن لکه‌های پوستی تیره در ناحیه زیر بغل یا اطراف گردن خود شرم دارند. علاوه بر این، برخی از افراد با آرنج های تیره، زانوهای تیره و مشکلات ناحیه تناسلی و بیکینی تیره مواجه هستند. چه بخشی از بدن مورد بررسی، خصوصی باشد یا در معرض، به همان اندازه مهم است که رنگ آن، شبیه به رنگ قسمت دیگر بدن باشد. لیزر درمانی برای سفید شدن پوست همان چیزی است که برای خداحافظی با نواحی تیره بدن به آن نیاز دارید.

وایتینگ بیکینی و زیر بغل با لیزر

تغییرات رنگ در بیکینی و زیر بغل که از مشکلات زیبایی مهم برای بسیاری از افراد است، با لیزر قابل درمان است. این تغییرات رنگ می‌توانند به دلایل هورمونی، لیزر موهای زائد، اپیلاسیون، تعریق، استفاده بیش از حد از دئودورانت، استفاده از لباس زیر مصنوعی، بارداری، داروهای ضد بارداری و افزایش سن ایجاد شود. انجام لیزر وایتینگ واژن و زیربغل، بدون درد است و هیچ دردی در حین یا بعد از استفاده احساس نمی‌شود. بلافاصله پس از درمان، بیمار می‌تواند به زندگی روزمره خود ادامه دهد. توصیه می‌شود قبل از بازگشت به زندگی جنسی به طور متوسط ​​1 هفته صبر کنید.

فواید وایتینگ پوست با لیزر

فواید وایتینگ پوست با لیزر

  • محتوای ملانین پوست را کاهش می‌دهد و پوست را روشن می‌کند.
  • می‌تواند به لکه های تیره، ملاسما، آسیب های ناشی از نور خورشید و کک و مک کمک کند و پوست شما را ترمیم کند.
  • دراین روش، علاوه بر جلوگیری از چین و چروک و پیری، تولید کلاژن نیز تقویت می‌شود.
    • پوست را روشن و یکدست می‌کند

عوارض جانبی وایتینگ پوست با لیزر
اگرچه لیزر درمانی می‌تواند ظاهر پوست را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، اما اطلاع از هرگونه عوارض جانبی احتمالی بسیار مهم است. نوع لیزر مورد استفاده، نوع پوست فرد و تجربه پزشک همگی می‌توانند بر شدت عوارض جانبی تأثیر بگذارند. عوارض جانبی معمولی شامل موارد زیر است:

  • قرمزی و تورم
    پس از جراحی، قرمزی و تورم، جزئی طبیعی است و معمولاً طی چند روز تا یک هفته از بین می‌رود.
  • حساسیت پوستی
    محافظت از پوست لیزر شده در برابر اشعه خورشید بسیار مهم است و استفاده از کرم ضد آفتاب بلافاصله پس از درمان ضروری است.
  • تغییر رنگ پوست
    روش‌های سفید کردن پوست گاهی اوقات ممکن است منجر به تغییر رنگ کوتاه مدت یا طولانی مدت شود. این می‌تواند منجر به روشن تر یا تیره شدن پوست شود. کسانی که رنگ پوست تیره تری دارند بیشتر احتمال دارد این عارضه را تجربه کنند.
  • عفونت
    با هر جراحی پوستی، احتمال عفونت وجود دارد. تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان و رعایت دستورالعمل‌های پزشک بسیار مهم است.
  • شیوع آکنه
    اگرچه معمولاً گذرا هستند، اما برخی از افراد ممکن است به دنبال درمان با لیزر دچار آکنه شوند.
  • تاول زدن یا سوزش
    به ندرت، لیزر درمانی ممکن است منجر به تاول یا سوزش پوست شود که ممکن است نیاز به مداخله پزشکی باشد.

وایتینگ پوست با لیزر دائمی

آیا وایتینگ پوست با لیزر دائمی است؟

لیزر درمانی معمولاً درمان دائمی نامیده می‌شود، اما در واقع، یک راه حل دائمی نیست. ماندگاری طولانی می‌تواند کلمه‌ای عالی برای توصیف این روش پوستی باشد؛ زیرا اثرات آن طولانی‌تر از هر روش دیگری که برای سفید کردن پوست موجود است، باقی می‌ماند.

 

نکاتی برای لیزر وایتینگ طولانی مدت

رعایت نکاتی از سوی متخصصان پوست می‌تواند به شما کمک کند تا اثرات روشن شدن پوست با لیزر را برای مدت بسیار طولانی حفظ کنید. اگر این نکات را به دقت رعایت کنید، می‌توانید اثرات  لیزر وایتینگ را برای دهه‌های آینده داشته باشید.

  •  هر زمان که زیر آفتاب می‌روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  •  یک روتین مراقبت از پوست را دنبال کنید که شامل مرطوب کردن و شستشوی منظم پوست است.
  • هر 4 تا 5 ماه یک بار، با متخصص پوست خود یک جلسه مراقبت داشته باشید.
  • سالم بخورید و به همین ترتیب آب زیادی بنوشید تا پوست خود را هیدراته کنید.

نکاتی برای لیزر وایتینگ طولانی مدت

آیا لیزر وایتینگ برای شما مناسب است؟

قبل از شروع این مسیر برای بهبود ظاهر پوست، ضروری است که درمان لیزرروشن کننده پوست را کاملا درک کنید. مشکلات پوستی مانند هایپرپیگمانتاسیون و رنگ ناهموار پوست به طور فزاینده‌ای با لیزر وایتینگ، درمان می‌شوند. حتی اگر نتایج دلگرم کننده‌ باشند، درک فرآیند، خطرات احتمالی و مراقبت‌های بعدی لازم، برای تضمین یک نتیجه خوب، ضروری است.
استفاده از هر روش درمانی بر روی پوست، بدون راهنمایی مناسب، می‌تواند بیش از آنکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.
اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا باید لیزر وایتینگ انجام دهید یا خیر، به دنبال راهنمایی‌های حرفه‌ای باشید. برای این منظور از  سایت کلینیک لیلیوم سفید دیدن کنید و یک نوبت رزرو کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *